درمان بیماری های آنورکتال

علائم بواسیر در مردان

علائم بواسیر در مردان

بواسیر یا همان هموروئید یکی از بیماری های بسیار شایع به حساب می آید که در مردان نسبت به زنان بیشتر دیده می شود و دلیلش هم این است که معمولا در مشاغل مختلفی که فعالیت دارند مدت زمان بیشتری را نشسته اند و همین باعث ایجاد فشار زیاد و در نایجه متورم شدن رگ های نواحی تحتانی بدن می شود.ما در این مقاله قصد داریم تا علائم بواسیر در مردان و همچنین روش های درمان و کنترل خانگی این بیماری را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم که اصلا می توان بدون جراحی یا لیزر این کار را انجام داد یا خیر!

قبل از اینکه بخواهیم درباره علائم بواسیر در مردان صحبت کنیم باید با خود بیماری و اینکه چطور به وجود می آید آشنا شوید. بواسیر که نام علمی آن هموروئید می باشد، از جمله شایع ترین بیماری های نشیمنگاه به حساب می آید که سالانه میلیون ها نفر به آن مبتلا می شوند و از طرفی دیگر از این میلیون ها نفر چندین هزار نفر برای درمان نیاز به لیزر یا جراحی خواهند داشت که اگر این کار را نکنند ممکن است در آینده دچار مشکلات شدیدتری شوند. به هر حال بواسیر زمانی به وجود می آید که رگ ها در اثر فشار بیش از اندازه دچار تورم و التهاب می شوند و این التهاب به مرور زمان افزایش پیدا کرده و در نهایت یک نوع بافت افتاده را به وجود می آورد که از مقعد بیرون می زند.

از طرفی دیگر خود بواسیر بر اساس محل به وجود آمدن به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم می شود که روش های درمان این دو تفاوتی با یکدیگر ندارند و تنها علائم و نشانه ها هستند که باهم فرق دارند.  دوستان عزیز بهتر است از همین ابتدا یک موردی را به شما بگوییم که بسیاری از سایت ها و فروشگاه ها اقدام به فروش محصولات گیاهی با قیمت های بالا برای درمان انواع بیماری های نشیمنگاهی می کنند که در بسیاری از مواقع کارساز نیستند و تنها برای کنترل بیماری به کار می روند و به همین خاطر است که همیشه قبل از شروع درمان بهتر است با یک متخصص صحبت داشته باشید تا به طور کامل راهنماییتان کند.

انواع بواسیر و علائم آنها

این سوال برای بسیاری از شما دوستان به وجود می آید که علائم بواسیر در مردان چه تفاوتی با خانم ها دارد و آیا هر دو به یک شکل ظاهر می شوند؟

در جواب باید بگوییم که بله! اگر کمی با ما همراه باشید با انواع بواسیر آشنا خواهید شد.

بواسیر داخلی و علائم آن

بواسیر داخلی دقیقا در داخل ناحیه مقعدی به وجود می آید و از طرفی دیگر با خونریزی همراه بوده که روزهای ابتدایی به شکل قطره بعد از دفع دیده می شود و به مرور زمان شدتش افزایش پیدا می کند و به حدی می رسد که دیگر قابل تحمل نخواهد بود.از طرفی دیگر یک نکته شاید مثبت برای بواسیر داخلی وجود دارد و آن هم این است که بیمار هیچ دردی نخواهد داشت و اگر روزی متوجه درد شد باید سریعا به پزشک مراجعه کند,چرا که ممکن است محل زخم دچار عفونت شده باشد یا اینکه هر دو نوع بواسیر را به طور همزمان داشته است.بیماری بواسیر داخلی در ابتدا هیچگونه بیرون زدگی ندارد و بعد از هفته دوم خودش را نشان می دهد که یک بافت اضافه از مقعد بیرون می زند و این مورد را هم می توانیم یکی از علائم بواسیر در مردان در نظر داشته باشیم (البته در خانم ها هم دقیقا به همین شکل می باشد).

بواسیر خارجی و علائم آن

نوع بعدی از بواسیر خارجی است که به راحتی قابل تشخیص بوده وا ز طرفی دیگر بیمار در طول دوره معمولا درد زیادی را تحمل می کند که در روزهای ابتدایی معمولا به شکل سوزش ظاهر می شود و به مرور زمان شدتش افزایش پیدا می کند.در نظر داشته باشید که اگر ککاری برای درمان این بیماری انجام ندهید ممکن است دردش آنقدر زیاد شود که حتی نشستن و راه رفتن هم برایتان سخت باشد و به همین خاطر است که سریعا باید برای لیزر اقدام کنید.در لیزر درمانی شما به هیچ عنوان درد و خونریزی نخواهید داشت و از طرفی دیگر تنها 20 دقیقه زمان می برد و فرد بعد از 1 – 2 روز می تواند به زندگی عادی خود بازگردد و تنها کافیست یک سری مواردی که پزشک می گوید را رعایت کنید!

روش های درمان بواسیر در مردان (خانگی)

برای درمان خانگی بواسیر شما می توانید از روش های مختلف استفاده کنید و فقط باید این مورد را در نظر داشته باشید که این روش ها اغلب برای کنترل بیماری و جلوگیری از افزایش شدت به کار می روند (اگر بیماری به تازگی به وجود آمده است بسیار کارساز هستند).

تشت آب گرم با نمک

استفاده روزانه از تشت آب گرم به همراه مواد ضد عفونی کننده یا نمک درمانی می تواند کمک زیادی به کاهش التهاب و جلوگیری از عفونت محل زخم بکند.

برای این کار تنها کافیست چند گرم نمک را در آب ریخته و خودتان هم به مدت 20 دقیقه درونش بشینید که در ابتدا ممکن است آزار دهنده باشد و به مرور زمان برایتان عادی خواهد شد.

استفاده از داروی آنتی هموروئید

یک سری از داروها و پمادها برای کنترل بیماری بواسیر وجود دارند که شما دوستان می توانید بدون نیاز به نسخه از داروخانه ها تهیه کنید.

مصرف این پمادها معمولا 3 بار در طول روز می باشد و با این حال بهتر است با یک پزشک صحبت کنید تا با توجه به شرایطی که دارید به شما پیشنهاد دهد.

مصرف فیبر و ملین ها

خوردن ملین ها مانند روغن زیتون در طول روز آن هم به مقدار مناسب می تواند از ابتلا به بیماری یبوست جلوگیری کند و از آن طرف هم می توانید از سبزیجات و میوه ها که دارای مقدار زیادی فیبر گیاهی هستند کمک بگیرید.این فیبر گیاهی کمک زیادی به بهبود عملکرد دستگاه گوارش می کند و حداقل 3 بار در طول هفته می بایست بخورید که مشکلی برایتاه به وجود نیاید.

 

مشاوره از آنورکتال

خدمات درمان بیماری های نشیمنگاهی نظیر:

از مهمترین خدمات ما در کلینیک آنورکتال می باشد.

بدون نگرانی و ترس همین حالا با ما تماس بگیرید.

هدف اصلی ما درمان قطعی بیماری های آنورکتال و رضایت کامل بیمار میباشد.

کادر درمان و تجهیزات ما، همواره برای رفاه حال شما عزیزان، در بهترین حالت آماده خدمت رسانی هستند.

دریافت وقت مشاوره یا وقت ویزیت:

خط یک : 02188779148

خط دو : 02188856972

تماس بر خط : 09120225954

متخصصان ما در کمترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سایت در حال بارگزاری است…

  • آدرس : میدان ونک,ساختمان بانک دی,پلاک 78,طبقه 3
  • تلفن : 021887791480218885697209120225954
  • info@clinicanorectal.com : ایمیل
  • ساعت مراجعه حضوری : 15 الی 20 شب