درمان بیماری های آنورکتال

درمان خانگی بواسیر بیرون زده یا خارجی

درمان خانگی بواسیر بیرون زده یا خارجی

امروزه بواسیر به یکی از بیماری های بسیار شایع مقعدی تبدیل شده است که افراد زیادی همه ساله دچارش می شوند و از این رو تصمیم گرفتیم که مقاله ای از روش های درمان خانگی بواسیر بیرون زده آماده کنیم تا شما دوستان بتوانید در ابتدا با کمک این موارد اقدام کنید و اگر به جواب خوبی نرسیدید، به سراغ لیزر یا جراحی سنتی بروید.

البته این مورد را در نظر داشته باشید که بواسیر شدید یا حتی متوسط را می بایست با لیزر از بین ببرید و روش های خانگی ممکن است در ابتدا کارساز باشند، اما بعد از مدتی متوجه می شوید که بیماری برگشته است.

بسیاری از افراد هستند که می خواهند با روش های ساده و سنتی اقدام به درمان بیماری های مختلف مقعدی خود کنند که باید بگوییم قبل از شروع هر کاری در ابتدا باید با پزشک متخصص صحبت داشته باشید که اگر شدت بیماری زیاد باشد به سراغ موارد دیگر بروید.

موردی که از همین ابتدا باید بدانید این است که در حال حاظر بیش از 90% بیماران لیزر را انتخاب می کنند که بدون درد و خونریزی بوده و از طرفی دیگر حدود 20 دقیقه زمان می برد و دیگر نیازی نیست که ساعت ها منتظر بمانید.

در آخر هم این را بگوییم برای افراد شاغلی که نمی توانند روزهای زیادی مرخصی بگیرند این روش بسیار مناسب است، چرا که تنها 1-2 روز نقاهت دارد و بعد از آن می توانید تمام کارهایتان را انجام می دهید.

همه چیز درباره بواسیر یا هموروئید

بواسیر که در زبان علمی با نام هموروئید شناخته می شود از جمله مهمترین بیماری های مقعدی به حساب می آید.

بسیاری از افراد در طول زندگی خود حداقل یکبار به آن مبتلا می شوند و از این رو می توانیم آن را جزو شایع ترین ها در نظر بگیریم.

خوشبختانه روش های زیادی برای درمان بواسیر وجود دارند و دیگر کسی درد زیادی را تحمل نخواهد کرد.

در اولین مرحله معمولا از روش های سنتی و خانگی استفاده می شود.

در مراحل بعدی از لیزر یا جراحی سنتی استفاده می شود که هر دو می توانند شما را راحت کنند اما تفاوت های زیادی بینشان وجود دارد.

به طور کلی بواسیر به بیماری گفته می شود که رگ های اطراف مقعدی در اثر فشار یا موارد ارثی دچار تورم و التهاب می شوند.

بعد از گذشت مدتی از هموروئید، یک نوع بافت بیرون زده به وجود می آورند که به آن بواسیر بیرون زده گفته می شود.

البته این بیماری شدت های مختلفی دارند که به مرور زمان بیشتر می شوند و شما باید قبل از اینکه تا حد زیادی پیشرفت کند اقدام به درمان کنید.

از طرفی دیگر خود بیماری بواسیر بر اساس محل تشکیل به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم می شود که هر کدام از این آنها یک سری علائم مخصوص به خودشان را دارند,اما از لحاظ روش های درمانی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

بواسیر داخلی

اولین نوع از بیماری بواسیر است که معمولا با خونریزی همراه بوده و از طرفی دیگر درد ندارد و این را می توان یک مشکل در نظر بگیریم.

چرا که افراد چون درد ندارند اقدام به درمان نمی کنند و بعد از مدتی متوجه می شوند که شدت بیماری به حدی رسیده است که دیگر از روش های سنتی نمی توانیم استفاده کنیم و می بایست به سراغ لیزر یا جراحی سنتی برویم.

البته خود بیماری بواسیر داخلی بر اساس شدتی که دارد به 4 گروه مختلف تقسیم می شود که عبارتند از :

  1. بواسیر داخلی نوع 1 : در این حالت که شدت بیماری بسیار اندک است و تنها به شکل قطره ای در هنگام دفع خونریزی خواهید داشت که ممکن است در ابتدا چندان جدی گرفته نشود یا اینکه با سیر بیماری های انگلی و داخلی اشتباه بگیرید.به همین خاطر بهتر است سریعا به پزشک مراجعه کنید که مشکلتان را تعیین کند و سپس اقدام به درمان کنید.
  2. بواسیر داخلی نوع 2 : در این حالت مقدار خونریزی بیشتر شده و از طرفی دیگر نوعی بافت اضافه به وجود خواهد آمد که تنها در هنگام ایجاد فشار یا دفع دیده می شود و بعد از چند دقیقه خودش به داخل باز خواهد گشت و نیازی به نگرانی نیستواما باید توجه داشته باشید که زیر نظر پزشک می توانید از روش های سنتی برای کنترل بیماری کمک بگیرید.
  3. بواسیر داخلی نوع 3 : در این حالت بهتر است به سراغ روش های سنتی نروید که تنها باعث وقت تلفی می شوند.بافت اضافه در مرحله سوم شدت بیشتری پیدا می کند و زمانی که بافت از مقعد بیرون می زند,می بایست با دست آن را به داخل بازگردانید که البته این کار می تواند شدت خونریزی را برای چند دقیقه افزایش دهد که نیازی به نگرانی نیست.در نظر داشته باشید که نحوه درمان این 4 نوع بواسیر داخلی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و می توان همگی را در مدت 20 دقیقه با کمک لیزر آن هم بدون داشتن خونریزی از بین ببرید.
  4. بواسیر داخلی نوع 4 : در آخرین مرحله که شدت خونریزی به بیشتری حد خود می رسد دیگر خبری از دارو و روش های سنتی نیست و باید سریعا برای لیزر یا جراحی سنتی اقدام کنید.ممکن است در این مرحله بافت فرد دچار عفونت شود یا زخم شدت بیشتری پیدا کند که دکتر باید بررسی کند تا اگر نیاز به آنتی بیوتیک یا سایر داروها داشتید برایتان تجویز کند.

بواسیر خارجی

نوع بعدی بواسیر خارجی است که همانطور که از نامش پیداست، در خارج از ناحیه مقعدی به وجود می آید و به راحتی قابل تشخیص است.

این مورد برعکس نوع داخلی خونریزی ندارد و از طرف دیگر بیمار معمولا درد می کشد که به مرور زمان افزایش پیدا کرده و به حدی خواهد رسید که دیگر قابل تحمل نبوده و می بایست سریعا برای درمان اقدام کند.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن اشاره داشته باشیم این است که بواسیر بیرونی را در مراحل ابتدایی و شدت پایین با روش های خانگی می توان بهتر درمان کرد، چرا که مواد مختلف مانند پمادها دسترسی بهتری به ناحیه دارند و دیگر نیازی نیست که در داخل چیزی بزنید.

البته این بدان معنا نیست که مواد سنتی خانگی تاثیر خواهند داشت و ما همیشه گفته ایم این موارد بیشتر برای کنترل بیماری به کار می روند.

درمان خانگی بواسیر بیرون زده

برای درمان خانگی بواسیر بیرون زده می توانید از مواد و روش های مختلفی استفاده کنید و این کاملا بستگی به شرایط شما دارد.

برای شروع بهتر از موارد زیر را در نظر داشته باشید که به اغلب بیماران پیشنهاد می کنیم :

تشت آب گرم حمام سیتز

تشت آب گرم یا حمام سیتز یکی از ساده ترین و در عین حال کم خرج ترین کارهایی است که برای کنترل بیماری خود می توانید انجام دهید.

برای این کار کافیست یک تشت به نسبت بزرگ را با آب پر کرده و هر روز سه بار و هر بار هم به مدت 20 دقیقه درونش بشینید.

البته می توانید از نمک درمانی یا داروهای ضد عفونی کننده هم استفاده کنید.

مصرف ملین ها

ملین های مانند روغن زیتون تاثیر بسیاری زیادی بر دستگاه گوارش شما و درست عمل کردن آن دارد که اجازه نمی دهد یبوست به وجود بیاید.

زمانی که دچار یبوست می شود، مدفوع برای بیرون آمدن فشار زیادی به دیواره مقعد وارد می کند که این یعنی تشدید یا به وجود آمدن بواسیر.

پیشنهاد ما این است که روزانه حداقل 10 – 20 سی سی مصرف داشته باشید (یکجا نخورید).

استفاده از پماد یا شیاف آنتی هموروئید

یک سری از پمادهای ضد بواسیر در داروخانه به فروش می رسند که قیمت های متفاوتی دارند و می توانید از آنها کمک بگیرید.

همچنین شیاف آنتی هموروئید هم میتواند گزینه مناسب و جایگزین پماد در کاهش و بهبود علائم بواسیر نیز باشد.

البته بهتر است زیر نظر پزشک مصرف کنید که در صورت بروز مشکل بتواند شما را راهنمایی کند.

گیاه آلوئه ورا

همه ما گیاه آلوئه ورا به عنوان یک ماده اصلی در مواد آرایشی – بهداشتی میشناسیم و می دانیم که چه خواص خیره کننده ای دارد.

اما برای بواسیر ما نیاز به خاصیت ضد عفونی کنندگی و ترمیم کنندگی اش داریم که می تواند تاثیر زیادی بر روند بهبود بیماری داشته باشد.

برای شروع بهتر است ژل آلوئه ورا را با یک چاقوی تمیز جدا کرده و بر روی محل بیماری قرار دهید و بگذارید به مدت 15 – 20 دقیقه بماند.

بهتر است این کار را 2 الی 3 بار در طول روز انجام دهید که تاثیرش را ببینید!

مشاوره از آنورکتال

خدمات درمان بیماری های نشیمنگاهی نظیر:

از مهمترین خدمات ما در کلینیک آنورکتال می باشد.

بدون نگرانی و ترس همین حالا با ما تماس بگیرید.

هدف اصلی ما درمان قطعی بیماری های آنورکتال و رضایت کامل بیمار میباشد.

کادر درمان و تجهیزات ما، همواره برای رفاه حال شما عزیزان، در بهترین حالت آماده خدمت رسانی هستند.

درمان خانگی بواسیر بیرون زده

عنوان مقاله ای بود که اینجا به آن پرداختیم

دریافت وقت مشاوره یا وقت ویزیت:

خط یک : 02188779148

خط دو : 02188856972

تماس بر خط : 09120225954

متخصصان ما در کمترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظرات
  1. امید می گوید

    بو اسیر بیرون زده بدون لیزر هم قابل درمان هست

  2. جان پناه می گوید

    برای درمان شقاق یا بواسیر یا همروئید یک نوار بهداشتی برداشته شود قسمت پشتش روش سرکه سفید بریزید بعد اتصال به لباس زیر پوشیده شود. هر روز اینکار تکرار شود تا روزی که کامل برطرف بشه. یا برای رفع مشکل روزی بیست دقیقه ساعت رو محلول سرکه سفید بشینید . این روشی هست که برای کسی که بواسیر داشته جواب داده این روش هم رو یه دکتر زنان برای رفع سوزش تناسلی و قارچ و زگیل و… پیشنهاد میده به مریضاش. ان شالله برای شما هم نتیجه بده. اگر که در قالب نوار بهداشتی استفاده نمی کنید و میخوای فقط روی محلول سرکه سیب بشینید ولی بعدش کپسول ویتامین e سوراخ کنید و موادی که ازش بیرون میاد در ناحیه مقعد بمالید.

  3. حسن می گوید

    بواسیربیرون زدگی همراه بادردشدیددارم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سایت در حال بارگزاری است…

  • آدرس : میدان ونک,ساختمان بانک دی,پلاک 78,طبقه 3
  • تلفن : 021887791480218885697209120225954
  • info@clinicanorectal.com : ایمیل
  • ساعت مراجعه حضوری : 15 الی 20 شب