همه چیز درباره درمان بواسیر بعد از بارداری

درمان بواسیر بعد از بارداری

ممکن است در دوران بارداری به هموروئید مبتلا شوید، اما هموروئید بعد از تولد نوزاد تعجب برانگیز است. هموروئید، رگهای بزرگ شده اطراف مقعد است که در اثر افزایش فشار ایجاد می شود. به دلیل فشار هنگام زایمان ممکن است بعد از بارداری دچار هموروئید شوید. خوشبختانه، راه های بسیاری برای درمان بواسیر بعد از بارداری وجود دارد.

بخش اول: تسکین درد بواسیر

1. برای درمان بواسیر بعد از بارداری، حمام گرم بگیرید.

حمام آب گرم بگیرید

یک فنجان نمک اپسوم به وان پر از آب گرم اضافه کنید. اگر وان حاوی چند اینچ آب گرم است، 2 تا 3 قاشق غذاخوری نمک اپسوم به وان اضافه کنید. آب نبایدخیلی گرم باشد زیرا درد هموروئید را بیشتر میکند. چندین بار در روز و هر بار به مدت 10 تا 15 دقیقه در وان حمام بنشینید.

• همچنین می توانید از حمام سیتز – طشت کوچکی که بالای توالت قرار می دهید – استفاده کنید تا بتوانید باسن خود را در آن قرار دهید.
  • این فرصت خوبی است برای شما که استراحت کرده و دیگران از نوزاد مراقبت کنند.
  1. از کمپرس آب گرم استفاده کنید.

کمپرس آب گرم

یک دستمال تمیز و پنبه ای را در آب گرم (نه داغ) خیس کنید. میتوانید چند قاشق غذاخوری نمک اپسوم در آب حل کنید. کمپرس را روزی 3 بار و هر بار حدود 10 تا 15 دقیقه به طور مستقیم روی هموروئید قراردهید.

• همچنین می توانید از بسته های یخی برای کاهش ورم استفاده کنید اما فقط 5 تا 10 دقیقه از آنها استفاده کرده و مطمئن شوید که بسته را مستقیم روی پوست قرار نمی دهید زیرا به بافت ها آسیب می رساند.
  • سعی کنید به طور متناوب از کمپرس آب گرم و پک سرد استفاده کنید.
  1. از ژل یا لوسیون های ضد درد و رفع خارش استفاده کنید.

ژل آلوئه ورا یا پماد حاوی فنیل افرین بمالید. فنیل افرین قابض بوده و به کوچک شدن هموروئید کمک میکند. ژل آلوئه ورا به جلوگیری از عفونت و بهبود زخم های جزئی کمک میکند. میتوانید کرم هموروئید را از داروخانه تهیه کنید.

• از کرم های استروئیدی استفاده نکنید زیرا به بافت ظریف اطراف هموروئید آسیب می رسانند.
  1. هموروئید را با یک قابض کوچک کنید.

ژل ضد درد

پد پنبه ای را در نارون کوهی خیس کنید. پد را چند دقیقه روی هموروئید بمالید. اینکار را هر چند وقت یکبار به خصوص بعد از اجابت مزاج دردناک، یاحداقل 4 یا 5 بار در روز تکرار کنید.

• نارون کوهی قابض بوده و ورم را کاهش می دهد.
  1. برای درمان بواسیر بعد از بارداری مقعد را به آرامی تمیز کنید.

تمیز کردن مقعد در درمان بواسیر بعد از بارداری

مقعد را با دستمال توالت تمیز نکنید. در عوض، یک بطری پلاستیکی پری را با آب گرم پر کرده و مقعد را تمیز کرده و سپس مقعد را با پارچه نرم خشک کنید. از دستمال مرطوب کودک استفاده نکنید زیرا باعث تحریک مقعد میشود.

• می توانید بطری پری را از بیمارستان یا داروخانه تهیه کنید.

بخش دوم: جلوگیری از هموروئید

1. فیبر بیشتری مصرف کنید.

مصرف فیبر بیشتر

زمانی که مبتلا به هموروئید هستید نباید به خود فشار وارد کنید. فیبر به نگه داشتن آب در مدفوع کمک کرده و مدفوع را حجیم کرده و دفع مدفوع راحت تر بوده و درد کمتری خواهد داشت. سعی کنید روزی 21 تا 25 گرم فیبر مصرف کنید. منابع خوب فیبر عبارتند از:

• غلات کامل: برنج قهوه ای، جو، ذرت، چاودار، گندم بلغور، کاشا (گندم سیاه) و جو دوسر
  • میوه ها (مخصوصاً با پوست): سیب، تمشک، گلابی
  • سبزیجات: سبزیجات برگدار مانند چغندر برگی، کلم برگ و سبزی خردل، اسفناج، کاهو، چغندر
  • لوبیا و حبوبات (که ممکن است باعث گاز روده شوند)
  1. آب بیشتری بنوشید.

درمان هموروئید بعد از بارداری

انستیتوی پزشکی توصیه می کند که روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید. آب کافی نه تنها عملکرد بدن را بهتر کرده بلکه به هموروئید نیز کمک می کند. آب کافی به نرم شدن مدفوع و دفع مدفوع کمک می کند.می توانید به جای آب، آب میوه نوشیده یا آبگوشت میل کنید.

1. ملین استفاده کنید.

تسکین دهنده درد بواسیر بارداری

ملین های مختلفی وجود دارد که اجابت مزاج را راحت تر می کنند. ملین های فله اغلب حاوی فیبر برای افزایش جرم یا وزن مدفوع هستند. می توانید از نرم کننده های مدفوع استفاده کنید که مدفوع را نرم کرده و دفع مدفوع را راحت تر می کنند. ملین های روان کننده دیواره روده ها و رکتوم را نرم کرده و دفع مدفوع را آسان تر می کنند. هر گونه ملین را فقط یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

• در دوران شیردهی، قبل از مصرف ملین، با پزشک مشورت کنید. بعضی از مواد تشکیل دهنده ممکن است به کودک منتقل شده و باعث اسهال شوند.
  • می توانید نرم کننده طبیعی مانند سنا یا پسلیوم را امتحان کنید. سنا ملین ملایم تسکین دهنده ی یبوست است. می توانید سنا را به شکل قرص (طبق دستورالعمل سازنده) یا به صورت دمنوش مصرف کنید. یا می توانید فیبر پسلیوم که حجیم کننده طبیعی است مصرف کنید.
  • شیر منیزیم و روغن معدنی نیز نرم کننده های طبیعی مدفوع هستند.
  1. ملین های محرک مصرف نکنید.

محرک های هموروئید

ملین های محرک روده را برای دفع مدفوع تحریک می کنند، اما در مقایسه با سایر ملین ها مصرف آنها باعث ایجاد عادت می شود. سعی کنید فقط یک یا دو بار از ملین های محرک استفاده کنید، زیرا باعث کم آبی بدن می شوند.

• به جای استفاده از ملین های محرک، سعی کنید فیبر موجود در رژیم غذایی خود را افزایش داده تا دفع مدفوع آسان تر شود.
  1. درمان بواسیر بعد از بارداری با ورزش

ورزش بهد از بارداری

فعالیت فیزیکی خود را افزایش داده تا روده تحرک داشته باشد. ورزش ماساژ روده محسوب می شود. می توانید هر نوع ورزشی را انجام دهید: ایروبیک، ورزش استقامتی، قلبی عروقی یا پیاده روی. با فعالیت فیزیکی، اندامهای داخلی نیز حرکت کرده و ماساژ می یابند.

• روزانه 20 تا 30 دقیقه ورزش کنید.
  1. زمان توالت را برنامه ریزی کنید.

زمانبندی استفاده از توالت

سعی کنید استفاده از سرویس بهداشتی بدون وقفه باشد تا اجابت مزاج آسان تر شود. اما اگر نیاز به اجابت مزاج دارید، تعلل نکنید. هرچه سریع تر به توالت رفته اما طولانی مدت در توالت ننشینید. نشستن خطر بواسیر را افزایش می دهد.

از فشار که یکی از دلایل اصلی هموروئید است خودداری کنید. جاذبه به شما کمک می کند اما روده شما در اجابت مزاج نقش بیشتری دارد. اگر اتفاقی نیفتاد، 30 دقیقه صبر کرده و دوباره امتحان کنید.

قسمت سوم: تشخیص هموروئید

1. ممکن است بعد از بارداری مبتلا به هموروئید شوید.

تشخیص هموروئید بعد از بارداری

بدن شما در طی بارداری و پس از آن دچار تغییرات زیادی می شود. تغییرات جسمی، ذهنی و عاطفی باعث فشار می شوند. بدن شما از حمل جنین در حال رشد بهبود یافته و دستگاه گوارش از تغییرات جسمی بارداری بهبود یافته است. این تغییرات احتمال یبوست و در نتیجه هموروئید را بیشتر می کنند.

• هموروئید بعد از بارداری و زایمان به دلیل فشار هنگام زایمان است.
  1. هموروئید خارجی را تشخیص دهید.

تشخیص بواسیر خارجی

ممکن است بعد از اجابت مزاج متوجه خون در توالت یا دستمال توالت شوید. خون شایعترین علامت هموروئید خارجی است. هموروئید ممکن است همراه با خارش بوده و دردناک باشد. ممکن است هنگام تمیز کردن خود هموروئید خارجی را احساس کنید. ممکن است اطراف دهانه مقعد ورم کرده باشد. معمولاً بواسیر داخلی را احساس نمی کنید، اما ممکن است دهانه ی مقعد برآمده شود.

اگر هموروئید بزرگتر از یک چهارم باشد باید هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است نشانه ی وضعیت وخیم تر باشد.

پزشک با معاینه رکتوم می تواند هموروئید داخلی یا خارجی را تشخیص دهد. اگر خونریزی رکتوم به دلیل هموروئید نباشد پزشک احتمالاً آزمایش گسترده تری به نام سیگموئیدوسکوپی یا کولونوسکوپی را توصیه می کند، زیرا یکی از علائم سرطان روده بزرگ خونریزی رکتوم است.

1. هموروئید خارجی را بررسی کنید.

معاینه هموروئید خارجی fvhd درمان بواسیر بعد از بارداری

برای درمان بواسیر بعد از بارداری باید ابتدا از وجود بواسیر مطمئن شود. برای معاینه بواسیر خارجی، پشت به آینه حمام بایستید. در حالی که سر خود را به سمت آینه می چرخانید کمی خم شوید. از نزدیک به مقعد نگاه کرده تا برآمدگی ها یا التهاب را بررسی کنید. التهاب یا برآمدگی نشانه ی هموروئید است.

• از طرف دیگر، می توانید با پاهای باز نشسته و در آینه ی روشن هموروئید را بررسی کنید.
  • برآمدگی ممکن است همرنگ پوست یا قرمز تیره باشد.
  1. بدانید چه موقع باید به پزشک مراجعه کنید.

درمان بواسیر با پزشک

درمان های خانگی طی یک یا دو هفته هموروئید را درمان می کنند. در غیر این صورت باید با پزشک یا ماما تماس بگیرید. گاهی اوقات برای هموروئید خارجی و بیشتر اوقات برای هموروئید داخلی، نیاز به مداخله پزشکی دارید. متداول ترین روشهای درمان بواسیر عبارتند از:

• لیگیشن: بستن رابر باند در اطراف هموروئید برای قطع جریان خون
  • تزریق محلول شیمیایی: برای کوچک کردن بواسیر
  • سوزاندن هموروئید
  • هموروئیدکتومی: جراحی برداشتن بواسیر

منبع: wikihow

آیا شما هم به یکی از بیماری های نشیمنگاهی نظیر بواسیر ، شقاق مقعدی ، فیستول یا کیست مویی شده اید ؟ بدون خجالت و بدون ترس همین حالا با ما تماس بگیرید .

هدف اصلی آنورکتال درمان قطعی بیماری های نشیمنگاهی و رضایت کامل بیمار میباشد. تمامی کادر درمانی و تجهیزات برای رفاه حال شما عزیزان همیشه در بهترین حالت اماده خدمت رسانی هستند.

برای گرفتتن وقت مشاوره یا وقت ویزیت برای درمان بیماری با شمارهای ۰۲۱۸۸۰۶۵۹۴۲ , ۰۲۱۸۸۲۱۶۳۴۰ و یا شماره موبایل: ۰۹۱۲۰۹۹۷۱۳۲ تماس بگیرید . متخصصان ما در کمترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستند .

سایت در حال بارگزاری است…

• آدرس : میدان ونک,ساختمان بانک دی,پلاک 78,طبقه 3
  • تلفن : 021887791480218885697209120225954