درمان کیست مویی با چسب فیبرین

درمان کیست مویی با چسب فیبرین چگونه است؟

درمان کیست مویی با چسب فیبرین

روش درمان کیست مویی با چسب فیبرین برای کسانی استفاده می‌شود که کیست هایی بدون عفونت و سطحی دارند.

درمان کیست مویی با چسب فیبرین یک روش تهاجمی است که در این روش ابتدا پزشک شخص بیمار را بیهوش یا محل مورد نظر را بی حس می‌کند.

عفونت ، چرک ، آلودگی ها و موی زائد داخل کیست را تخلیه کرده و سپس پس از آن چسب به محل شکاف تزریق می‌شود.

پس از تزریق محل شکاف توسط پزشک به مدت دو دقیقه باید فشار داده شود تا چسب در آن قسمت به طور کامل خشک و جذب شود.

در مرحله آخر وابسته به نوع زخم ممکن است پزشک محل آسیب دیده را پانسمان کند و یا اصلا نیازی به پانسمان نداشته باشد.

دوره نقاهت

درست است که دوره نقاهت این روش کوتاه است اما نیاز است که بیمار دو روز در بیمارستان بستری شود.

پس از یک هفته بیمار می‌تواند به فعالیت های روزانه خود ادامه دهد.

مراقبت های لازم بعد از درمان با چسب فیبرین

• پرهیز از نشستن های طولانی
  • داشتن استراحت کافی در طول روز
  • مصرف داروها طبق نسخه پزشک و سر ساعت
  • خشک و تمیز نگه داشتن ناحیه مورد نظر
  • رژیم غذایی فیبر دار
  • مصرف مایعات به اندازه کافی
  • استفاده از ملین ها زیر نظر پزشک
  • تعویض روزانه پانسمان
  • رعایت بهداشت فردی و نظافت
  • پرهیز از انجام ورزش های سنگین و بلند کردن اجسام سنگین
  • شروع پیاده روی و قدم زدن بعد از مرخص شدن از بیمارستان
  • شست و شو محل زخم با آب گرم و خشک کردن ناحیه مورد نظر با یک حوله نرم

کیست مویی چیست

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال در واقع یک سوراخ و حفره کوچک ایجاد شده در پوست است که ممکن است با مایعات و چرک پر شده باشد و در نهایت موجب ایجاد کیست و یا آبسه شود.

فولیکول های مو یا یک عامل آلوده پوست را شکافته و وارد لایه های زیرین پوست شده و در نهایت درون کیست های زیر پوست محصور می‌شود.

علت بيماري سینوس پیلونیدال فرو رفتن مو در عمق پوست استاين بيماري بيشتر در ناحيه ساكروم ديده مي شود ولی در قسمت های ديگر بدن مثل زير بغل ناف و… نيز ممكن است ايجاد شود.

کیست مویی از طریق روش های مختلفی مانند درمان خانگی ، درمان با دارو و پماد ، طب سنتی ، روش های جراحی و لیزر درمان می‌شود.

در صورت ابتلا به کیست مویی در اولین فرصت این بیماری را درمان کنید زیرا در صورت عدم درمان عوارض آن جبران ناپذیر است.

جراحی کیست مویی روش های مختلفی دارد ولی به دلیل استفاده از تیغ و چاقوی جراحی این روش پیشنهاد نمی‌شود زیرا عوارض دردناکی را بیمار بعد از عمل باید تحمل کند.

بهترین روش درمان

لیزر بهترین روش درمان کیست مویی است. زیرا این روش به دلیل عوارض کم ، راحتی بیمار ، نتیجه مطلوب و… بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

طی این عمل, قسمت کیست فقط به اندازه یک سانت باز می شود و ترمیم آن در مقایسه با جراحی باز و بسته سریعتر اتفاق می‌افتد.

بهتر است بدانید عمل با لیزر مطمئن ترین و بهترین انتخاب است.

مزیت لیزر کیست مویی

• این روش ۱۵ الی ۳۰ دقیقه از بیمار وقت خواهد گرفت
  • دوره نقاهت آن بسیار کوتاه است و از فردای عمل فرد به زندگی طبیعی خود بازمی‌گردد
  • بدون درد و خونریزی
  • بدون نیاز به تعویض روزانه پانسمان
  • عدم عود و بازگشت مجدد بیماری
  • عدم انتقال عفونت هایی مثل ایدز و هپاتیت
  • میزان موفقیت عمل بسیار بالا است
  • عمل به صورت سرپایی بوده و نیازی به بستری در بیمارستان و بیهوشی نیست و با حسی موضعی انجام می‌شود.

آیا شما هم به یکی از بیماری های نشیمنگاهی نظیر بیماری بواسیر ، بیماری شقاق مقعدی ، بیماری فیستول دچار شده اید؟

بدون خجالت و بدون ترس همین حالا با ما تماس بگیرید .

هدف اصلی آنورکتال درمان قطعی بیماری های نشیمنگاهی و رضایت کامل بیمار میباشد.

تمامی کادر درمانی و تجهیزات برای رفاه حال شما عزیزان همیشه در بهترین حالت اماده خدمت رسانی هستند.

دریافت وقت مشاوره یا وقت ویزیت: ۰۲۱۸۸۰۶۵۹۴۲ , ۰۲۱۸۸۲۱۶۳۴۰ و یا شماره موبایل: ۰۹۱۲۰۹۹۷۱۳۲

آشنایی بیشتر شما با راه های انتقال زگیل تناسلی هدف اصلی ما از این مقاله بود. امیدواریم در این هدف مفید بوده باشیم.

از همراهی شما متشکریم.