درمان سینوس پیلونیدال (پایلونیدال)

درمان سینوس پیلونیدال

یکی از مواردی که معمولا بسیاری از بیماران با آن آشنایی ندارند,سینوس پیلونیدال است که همان کیست مویی بوده و می تواند باعث ایجاد درد و خونریزی در افراد شود.به همین خاطر است که ما مقاله ای در رابطه با روش های درمان سینوس پیلونیدال آماده کرده ایم تا شما عزیزان متوجه شوید که چطور می توانید در مدت کوتاه,به طور کامل این مشکل را از بین ببرید.همچنین اگر نیاز به مشاوره رایگان داشتید,همین حالا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

سینوس پیلونیدال چیست

منظور ما از این بیماری همان کیست مویی است و این فقط نام علمی بیماری می باشد.سینوس پیلونیدال زمانی ایجاد می شود که سلول ها در یک نقطه از بدن به شکل ناهنگ و بیش از اندازه تکثیر شده و باعث تورم و ایجاد عفونت در آن ناحیه می شوند.خوشبختانه روش های درمانی که امروز به کار می روند,به راحتی از پس بیماری بر آمده نیاز به نگرانی ندارد.اما قبل از هر چیزی,این تارهای مو هستند که بر اثر یک سری مشکلات نمی توانند به خوبی از پوست بیرون بزنند و این یعنی جمع شدن آنها در زیر پوست و ایجاد عفونت.

درمان سینوس پیلونیدال

نکته حائز اهمیت این است که معمولا سینوس پیلونیدال درد بسیار زیادی داشته که با حرکت و لمس مقدارش بیشتر می شود,از طرفی دیگر هم عفونتی که ایجاد شده باید سریعا درمان شود که مبادا مشکلات بیشتری برای بیمار به وجود بیاورد.چرک های جمع شده در زیر پوست گاهی مواقع راهی به بیرون از بدن پیدا می کنند و به همین خاطر ممکن است بو نامطبوعی احساس کنید!

علائم و نشانه های سینوس پیلویندال

نکته مثبتی که در رابطه با این بیماری می توانیم اشاره کنیم این است که نشانه های بسیار خاصی دارد و با یک بار معاینه به راحتی قابل تشخیص بوده و معمولا هم نیاز به آزمایش خاصی نخواهید داشت.اصلی ترین نشانه های این بیماری عبارتند از :

• معمولا در بین دو لب باسن به شکل یک توده چرکی دیده می شود که با لمس کردن دردش افزایش پیدا می کند و ممکن است به رنگ سیاه – بنفش هم دیده شود.
  • درد زیادی که این بیماری ایجاد می کند قابل چشم پوشی نیست و فرد به راحتی متوجه وجود مشکل در بدن خود خواهد شد.
  • داشتن سوزش و خارش در اطراف ناحیه متورم که نباید به آن دست بزنید.
  • بی حالی و حالت تهوع در موارد شدید بیماری که به دلیل مبارزه بدن با باکتری های دیده می شود.

دلایل به وجود آمدن سینوس پیلونیدال

این سوال برای بسیاری از دوستان پیش می آید که اصلا سینوس پیلونیدال چطور به وجود آمده و چه کارهایی باید انجام دهید که بعدها دچار این مشکل نشویم؟ در جواب باید بگوییم خوشبختانه روش های جلوگیری بسیار ساده هستند و نیاز به هزینه یا کار خاصی ندارند و از آن طرف هم تا 80% جلوی ابتلا را خواهند گرفت.

داشتن بیش از اندازه مو

داشتن بیش از اندازه مو در بدن می تواند شما را مستعد ابتلا به کیست مویی کند و به همین خاطر پیشنهاد می کنیم که از تا حد امکان آنها را با کمک شیور یا روش های دیگر از بین ببرید.این مشکل بیشتر در مردان دیده می شود که تراکم زیادی از مو در نواحی مختلف بدن از جمله باسن دارند!بهتر است بدانید که مردانی که موی تیره یا اختلالات هورمونی دارند می توانند هر سال یکبار به این بیماری مبتلا شوند و به همین خاطر است می گوییم بعد از لیزر هم باید تا حد امکان رعایت کنید!

نشستن بیش از اندازه

زمانی که افراد بیش از اندازه (برای 2 ساعت پشت سر هم می نشینند),فشار زیادی به مورهای ناحیه تحتانی وارد می شود که این یعنی جلوگیری از رشد مناسب و بیرون آمدن از سطح پوست.بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که بعد از 1.5 ساعت نشستن,حداقل 5 دقیقه راه بروید که جریان خود هم به درستی عمل کرده و به رگ ها فشار وارد نشود.همچنین اگر وقت کافی دارید,در روز حدود 30 دقیقه ورزش سبک انجام دهید که این کار کمک زیادی به بهبود عملکرد عضلات مختلف بدن و سلامت شما می کند.

مشکلات هورمونی

گاهی مواقع ممکن است فرد در اثر یک سری اختلالات هورمونی,دچار این بیماری شود که خب برای درمانش نیاز است در ابتدا به یک پزشک غدد مراجعه کرده و سپس اقدام به درمان کیست مویی خود کند.اصلا نگران نباشید,چرا که با یک سری داروهایی که پزشک تجویز می کند این مقدار هورمون تا حد زیادی کنترل شده و می توانید به زندگی عادی خود برگردید.

روش های درمان سینوس پیلونیدال

برای درمان سینوس پیلونیدال شما سه راه بیشتر ندارید که از این سه مورد,لیزر کردن در حال حاظر سریع ترین و بهترین راه به حساب می آید که بیش از 90% افراد از آن کمک می گیرند.البته برخی سایت ها با تبلیغات گسترده در زمینه فروش پکیج گیاهی و موارد مشابه,اقدام به گول زدن بیماران عزیز می کنند که متاسفانه کاری از دست ما بر نمی آید و تنها می توانیم بگوییم که بیماری یا درمان نمی شود یا بعد از مدتی دوباره به سراغتان خواهد آمد.

مزیت های لیزر درمانی

شاید این سوال برایتان به وجود بیاید که چرا لیزر توانسته در این مدت کوتاه,بسیاری از بیماران را به سمت خود جذب کند؟ یک سری از مزیت ها هستند که در جراحی سنتی یا روش های خانگی دیده نمی شود که عبارتند از :

• طول این کار بین 20 الی 30 دقیقه می باشد و دیگر نیازی به صبر کردن های چند ساعته نیست.
  • برای شروع لیزر از داروی بی حسی موضعی استفاده خواهد شد که 99% بیماران هیچ حساسیتی به آن نداشته و می توانند با خیالی راحت لیزر کنند.
  • در طول کار بیمار به هیچ عنوان خونریزی و درد نخواهد داشت که دلیلش محل شکاف بسیار کوچکی است که با لیزر ایجاد شده!
  • دوره نقاهت این عمل بین 1 الی 2 روز می باشد و بعد از آن می توانید کارهای خود را بدون مشکل انجام دهید (این زمان در جراحی سنتی تا یک ماه هم می رسد).
  • احتمال انتقال عفونت یا بروز مشکلات پزشکی به هیچ عنوان وجود ندارد!