هزینه درمان بواسیر چقدر است؟

هزینه درمان بواسیر

در ادامه این مقاله علاوه بر اینکه هزینه درمان بواسیر به روش های مختلف را بررسی خواهیم کرد، خلاصه وار نیم نگاهی هم به کلیت این بیماری خواهیم داشت.

به احتمال زیاد کلمه بواسیر زیاد به گوش‌تان خورده است.

این عارضه برای بسیاری از افراد یادآور مشکلات جسمی در سنین پیری است.

اما برخلاف تصور عامه مردم این بیماری هیچ گونه محدودیت سنی ندارد برای همه مردم در هر سنینی امکان ابتلا وجود دارد.

این اخلال خاموش در اکثر اوقات به صورت واضح در نواحی مقعد نمایان می شود ولی به علت بی توجهی نسبت به آن, سال ها در بدن باقی خواهد ماند.

تا انتهای این مقاله با ما همراه باشد که در مورد هزینه درمان بواسیر و همچنین علت بروز این بیماری بیشتر صحبت خواهیم کرد.

هموروئید یا بواسیر

بیماری هموروئید که با نام بواسیر آن را می شناسند, تورم و التهاب مویرگ های ناحیه رکتوم است که به علت عدم رعایت یکسری نکات و دستورالعمل های غذایی و بهداشتی در خارج از دستگاه گوارش یعنی مقعد نمایان می شود.

دیواره های کناری ناحیه رکتوم به دلیل خاصیت ارتجاعی از بالشتک های حساس تشکیل شده اند و به همین خاطر هرگونه تحمل فشار به این نواحی منجر به تورم پوستی خواهد شد.

به عبارت دیگر به رگ های متورم شده در نواحی تحتانی راست روده و مقعد که با کشیدگی و فشار زیاد منجر به التهاب بالشتک های رکتوم می شوند را بواسیر یا هموروئید گویند.

علائم بیماری هموروئید

هموروئید از جمله بیماری های شایع مقعدی است که امروزه با توجه ماشینی شدن کارها, افراد زیادی به آن مبتلا می شوند.

موارد زیر از جمله علائم این عارضه می باشند که عبارتند از:

• خارش و سوزش در اطراف مقعد
  • احساس درد شدید در انتهای دنبالچه
  • وجود زائده کوچک در دیواره بیرونی مقعد که با لمس کردن آن درد خواهد گرفت
  • بی اختیاری در دفع مدفوع و خروج ناخودآگاه به بیرون
  • حرکات روده ای دردناک
  • مشاهده خون همراه با مدفوع و یا دستمال توالت
  • باریک شدن مدفوع و دفع ناقص آن
  • مشاهده کیسه هایی از تورم و التهاب در ناحیه خارجی مقعد
  • خروج بالشتک های عروقی از ناحیه رکتوم
  • ترشح مخاطی و چرک به صورت ناخودآگاه

علت مبتلا شدن به بواسیر چیست؟

همنطور که در موارد بالا نیز به آن اشاره کردیم; مویرگ های ناحیه مقعد بر اثر عدم رعایت یکسری از نکات و دستورالعمل های بهداشتی و غذایی منجر به التهاب و تورم در ناحیه مقعد می شوند که دلیل بروز آن عبارتند از:

• اضافه وزن و چاقی مفرط
  • مصرف برخی از داروها
  • زور زدن و فشار زیاد در زمان اجابت مزاج
  • بارداری و زایمان های مکرر
  • سابقه اختلالات روانی و ژنتیکی
  • مصرف مواد مخدر و اعتیاد نسبت به آن
  • ایستادن و نشستن های طولانی مدت
  • عدم انجام فعالیت های بدنی و حرکتی
  • اسهال مکرر که باعث تحریک دیواره مقعد می شود.
  • مصرف کم مایعات و فیبر ( مهمترین عامل بروز بواسیر در افراد یبوست است که باعث اجابت مزاج سخت و تحریک بالشتک های مقعد خواهد شد)
  • انجام برخی از ورزش های سنگین که منجر به فشار زیاد به نواحی مقعد خواهد شد.
  • مصرف غذاهای پرادویه و تند
  • نشستن های طولانی در توالت برای اجابت مزاج
  • سابقه خانوادگی
  • آمیزش و رابطه جنسی مقعد

روشهای درمان هموروئید

روش های زیادی برای درمان بواسیر وجود دارد که هرکدام از آن ها بسته به شرایط بیمار مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور معمول افرادی که به تازگی دچار این عارضه شده اند از راه کارهای گیاهی و خانگی برای مداوای آن استفاده می کنند.

البته بیماران باید این نکته را بدانند که این روش ها قطعی و موثر نبوده و فقط نقش تسکین دهندگی درد و التهاب را بر عهده دارند.

جراحی و لیزر روش قطعی خلاصی از بواسیر و سایر بیماری های نشیمنگاهی و مقعدی است.

درمان بواسیر با لیزر

زمانی که بیماری بواسیر توسط روش های گیاهی و خانگی درمان نشود, تنها راه حل جراحی با لیزر می باشد که نسبت به عمل سنتی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

استفاده از این روش برای بیمارانی است که هموروئید آن ها در مراحل پیشرفته قرار گرفته و قطعی ترین راه حل استفاده از لیزر می باشد. در ادامه با مزیت های آن بهرمند خواهید که عبارتند از:

• لیزر سبب کاهش بی اختیاری مقعد در اجابت مزاج و گاز معده می شود.
  • زخم حاصل از عمل بواسیر توسط لیزر به سرعت بهبود پیدا کرده و آثاری از علایم آن بر روی پوست باقی نخواهد ماند
  • انتقال عفونت های میکروبی خطرناک مانند هپاتیت و ایدز در جراحی با لیزر وجود نخواهد داشت.
  • جراحی با لیزر زمان کمتری را از کادر پزشکی اتاق عمل می گیرد و این موضوع باعث افزایش ت پزشک خواهد شد.
  • با استفاده از این روش نوین جراحی, نیازی به پانسمان های طولانی و بزرگ نبوده و با مقداری باند کوچک می توان محل زخم را پوشش داد.
  • لیزر سبب کنترل عروق خونی شده و به میزان خونریزی را به صورت قابل توجهی کاهش می دهد.
  • ویژگی دیگر جراحی بواسیر به روش لیزر, مشکل ساز نبودن روند درمان برای بیمار می باشد.
  •  در درمان هموروئید با لیزر نیازی به بستری شدن به مدت طولانی نبوده و بیمار 20 دقیقه بعد از عمل ترخیص خواهد شد.
  • در این روش از عمل به دلیل عمیق نبودن زخم حاصل از جراحی, بافت های مجاور ناحیه رکتوم و مقعد دچار آسیب نمی شوند.
  • لیزر به دو دسته کلی پرتوان و کم توان تقسیم بندی می شوند که این موضوع باعث تنظیم کردن اشعه لیزر متناسب با وخامت بیماری می شود.
  • مهمترین نکته مثبت این روش از عمل, فعال و سرپا شدن بیمار بعد از جراحی می باشد که برای افراد سالخورده بسیار حیاتی و قابل توجه است. همانطور که می دانید عدم فعالیت و تحرک ورزشی منجر به بروز بیماری آمبولی یا لخته شدن خون در رگ های پا می شود, بنابراین مزیت مهمی برای سالخورده ها محسوب می شود.
  • عدم انجام آزمایشات پرهزینه فبل از عمل
  • بازگشت به محیط کار و خانه در کوتاه ترین زمان
  • دوره نقاهت کوتاه مدت نسبت به جراحی سنتی و باز

هزینه درمان بواسیر با روش لیزر

همانطور که در موارد بالا نیز به آن اشاره شد; مداوای هموروئید به روش لیزر یک روش سرپایی می باشد و قاعدتا هزینه درمان بواسیر نیز نسبت به جراحی سنتی پائین تر محاسبه می شود.

علاوه بر تعرفه عمل, مسائل دیگری نیز وجود دارند که باعث برتری لیزر نسبت به روش های دیگر خواهد شد که عبارتند از:

• درمان هموروئید با لیزر زمان بر نبوده و در نصف روز انجام می شود.
  • در این روش از جراحی احتیاج به پانسمان بزرگ نبوده و بیمار نیازی به مراجعه حضوری برای تعویض آن نخواهد بود.
  • بعد از جراحی هیچ گونه سختی برای بیمار وجود نداشته و می تواند به فعالیت های روزمره خود بپردازد.
  • استفاده از بی حسی موضعی به جای تزریق داروهای بیهوشی

برخی از افراد بر این باورند که بواسیر مزمن را می توان به روش خانگی و گیاهی درمان کرد; ولی این نکته باید دانسته شود که هر چه قدر میزان وخامت عارضه بیشتر باشد, به همان اندازه نیازمند روش های قوی تری برای مداوای آن خواهد بود.

تعرفه معالجه بواسیر با  لیزر را نمی توان به صورت دقیق اندازه گیری کرد ولی هر چه قدر شدت عارضه بیشتر باشد, هزینه آن نیز افزایشی خواهد بود.

آیا بیمه های درمانی هزینه مداوای بواسیر را تامین می کنند؟

طبق قوانین سازمان بهداشت جراحی هایی که به صورت سرپایی و در مدت زمان کمتر از 6 ساعت انجام می شوند شامل بیمه هایی چون تامین اجتماعی , سلامت و… نخواهند شد.

البته ناگفته نماند که بیمه تکمیلی از این امر مستثنی بوده و بخشی از تعرفه جراحی را پرداخت خواهد کرد.

به طور معمول هزینه جراحی هموروئید به روش لیزر در های خصوصی از 2 میلیون تومان شروع شده و بسته به میزان وخامت عارضه قیمت آن نیز افزایش خواهد کرد.

هزینه جراحی بواسیر در بیمارستان دولتی چقدر است؟

با توجه به این که در بیمارستان دولتی بیماری های نشیمنگاهی را به روش سنتی درمان می شود, بنابراین هزینه آن نیز نسبت به کلینیک های خصوصی کمتر خواهد بود.

اکثر بیمه ها تعرفه جراحی بواسیر را در بیمارستان های دولتی تقبل می کنند ولی مداوای این عارضه به صورت عمل باز و سنتی عوارض زیادی را برای افراد به همراه خواهد داشت.

آیا تعیین هزینه بواسیر با ارسال عکس امکان پذیر است؟

بیمارانی که ساکن تهران نیستند, می توانند برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با تعرفه درمان و … با آنورکتال در تماس بوده و درخواست ویزیت آنلاین داشته باشند.

این خدمات برای افرادی است که مسافت آن ها دور و خارج از تهران می باشد تا در زمان و هزینه این گروه صرفه جویی به عمل آید.

سایت در حال بارگزاری است…

• آدرس : میدان ونک,ساختمان بانک دی,پلاک 78,طبقه 3
  • تلفن : 021887791480218885697209120225954