درمان بیماری های آنورکتال

عمل هموروئید و فیشر با لیزر

عمل هموروئید و فیشر با لیزر

برخی مواقع ممکن است یک فرد هر دو بیماری را به طور همزمان داشته باشید و از این رو می بایست در طول یک روز لیزر انجام شود که دوباره کاری نباشد و بیمار خسته نشود.در ابتدا بیماران از ما سوال می پرسند که چطور می توانند با روش های سنتی و خانگی این بیماری های را از بین ببرند که در جواب می گوییم,روش های قدیمی معمولا برای کنترل یا درمان بیماری در حالت ضعیف استفاده خواهند شد و اگر هر دو را باهم دارید بهتر است سریعا لیزر انجام دهید! چرا که احتمال بازگشت بیماری بسیار بالا بوده و این یعنی دوباره کاری.به هر حال ما در این مقاله می خواهیم نحوه انجام عمل هموروئید و فیشر با لیزر را بررسی کنیم و امیدواریم شما دوستان هم خوشتان بیاید.

خب قبل از هر چیزی باید این دو بیماری را به شکل جداگانه بررسی کنیم,چرا که شباهت های زیادی به یکدیگر داشته و شما می بایست تفاوت این دو و نحوه پیشگیری از آناه را به خوبی بدانید که در روند درمان تاثیر دارد.

متاسفانه دیده می شود که برخی از افراد سودجو با فروش پکیج های گیاهی و طب سنتی,اقدام به درمان بیماران می کنند که این کار کاملا غیر عقلانی بوده و اگر واقعا جواب می داد دیگر کسی لیزر یا جراحی انجام نمی داد ! این پکیج ها تنها برای مدت کوتاهی تاثیر خواهند داشت و بعد از مدت کوتاه همه چیز به حالت اول باز می گردد.

معرفی بیماری هموروئید

قطعا شمایی که دارید این مقاله را می خوانید ,حداقل یکبار نام بواسیر (هموروئید) را شنیده اید! چرا که تقریبا شایع ترین بیماری مقعدی به حساب می آید که سالانه هزاران نفر را دچار مشکل می کند.البته اصلا جای نگرانی وجود ندارد چرا که با آمدن روش های نوین درمان مانند لیزر دیگر کسی آسیب جدی نخواهد دید و بیماری به طور کامل از بین خواهد رفت.

هموروئید زمانی ایجاد خواهد شد که فشار زیادی به رگ های اطراف ناحیه مقعدی فرد وارد شده و آنها را دچار تورم کند که این تورم به مرور زمان افزایش پیدا کرده و باعث ایجاد نوعی بافت اضافه خواهد شد.

در نظر داشته باشید که بیماری بواسیر خود در دو نوع داخلی و خارجی دیده می شود که هر کدام از این دو,یک سری علائم و ویژگی های مخصوص به خودشان را دارند که به راحتی قابل تشخیص بوده و بعد از آن می توانید روند درمان را شروع کنید.

همچنین دیده شده است که برخی از افراد بواسیر را با شقاق اشتباه می گیرند.

هموروئید داخلی

همانطور که از نام هموروئید داخلی پیداست,در درون ناحیه مقعدی تشکیل می شود و از این رو تشخیص آن گاهی مواقع ممکن است سخت باشد.در این نوع از بواسیر,در اغلب مواقع شاهد خونریزی هستیم که در روزهای ابتدایی بسیار کم بوده و فرد متوجه آن نمی شود (به شکل رگه هایی بر روی مدفوع یا هنگام ایجاد فشار).اگر متوجه شدید که همراه با خونریزی,بافت بیرون افتاده یا درد هم داشتید باید سریعا به پزشک مراجعه کنید که ممکن است بیماری دیگری داشته یا شدت بواسیر داخلی زیاد باشد.به هر حال خود بیماری بواسیر داخلی بر اساس شدتی که دارد به 4 نوع مختلف تقسیم می شود که عبارتند از :

  1. بواسیر داخلی ضعیف که تنها خونریزی اندک در آن دیده می شود و از طرفی دیگر بیمار به هیچ عنوان درد یا افتادگی بافت نخواهد داشت.نکته مثبت این است که در این مرحله شدت بیماری بسیار اندک بوده و می توانید با رعایت رژیم غذایی و ورزش کردن آن را از بین ببرید (البته بهتر است قبل از شروع با پزشک مشورت داشته باشید).
  2. بواسیر داخلی متوسط که در این مرحله بافت دارای افتادگی در هنگام انجام فعالیت شدید و سنگین ظاهر خواهد شد که بعد از چند دقیقه خود به خود به داخل باز خواهد گشت.مراقب باشید که خونریزی به مرور زمان بیشتر می شود و نباید پشت گوش بیاندازید و حتی دیده شده است به دلیل وجود زخم,ناحیه مورد نظر عفونتی شده!
  3. بواسیر داخلی شدید که در این حالت بافت دارای افتادگی را باید به شکل دستی به داخل ناحیه مقعدی فشار دهید.البته اصلا جای نگرانی نیست و تنها ممکن است که خونریزی افزایش پیدا کند و کمی درد داشته باشید!پیشنهاد ما این است که در این حالت به سراغ روش های سنتی نروید که کارساز نخواهند بود.
  4. بواسیر خارجی در آخرین مرحله بسیار شدید خواهد بود و دیگر بافت افتاده به هیچ عنوان به داخل باز نخواهد گشت و از طرفی دیگر هم خونریزی به حدی می رسد که باعث تضعیف بدن و بی حالی در یک سری افراد خاص خواهد شد و به همین دلیل است که نباید وقت را هدر دهید.

هموروئید خارجی

هموروئید خارجی معمولا درصد کمتری از افراد را تشکیل می دهد و از طرفی دیگر هم به راحتی قابل تشخیص می باشد! چرا که در خارج از ناحیه مقعدی بوده و با یک نگاه ساده متوجه حضور بیماری خواهید شد.اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بواسیر خارجی همیشه با درد همراه بوده و از طرفی دیگر خونریزی ندارد! همین درد می تواند به عنوان یک اهرم فشار برای بیمار باشد که سریعا برای درمان اقدام کند.در آخر هم این را بگوییم که هیچ تفاوتی بین روش های درمانی این دو نوع بوسایر وجود ندارد.

معرفی بیماری فیشر

فیشر که با نام شقاق در ایران شناخته می شود,یعنی ایجاد زخم و خراش بر روی ناحیه حساس اطراف مقعد که باعث ایجاد درد و خونریزی در بیمار شده و ممکن است موارد دیگری هم به وجود بیاورد.اصلی ترین دلایل به وجود آمدن این بیماری را می توانیم ورزش های سنگین, رابطه مقعدی و بیماری یبوست در نظر داشته باشیم که در مدت کوتاهی تاثیرشان را خواهند گذاشت.اگر در حال حاظر این بیماری را دارید,بهتر است از انجام کارهای سنگین و پوشیدن شلوارهای تنگ جدا خودداری فرمائید که شدت بیماری را تا حد زیادی بالا خواهند برد.

نحوه عمل هموروئید و فیشر با لیزر

بسیاری از افراد به دنبال درمان هموروئید و فیشر با لیزر به شکل همزمان هستند و از این رو باید بگوییم که این کار در آنورکتال انجام می شود و نیازی به نگرانی نیست.اینکه کدام یک در ابتدا برداشته خواهد شد تماما بستگی به وضعیت شما و نظر پزشک دارد و نمی توانیم جواب قطعی دهیم و از طرفی دیگر دوره نقاهتی که بعد از لیزر می بایست سپری کنید 1 یا روز می باشد که نسبت به جراحی سنتی بسیار کمتر خواهد بود.به هر حال لیزر کردن یک سری مزیت هایی دارد که باعث شده بیش از 80% بیماران اقدام به این کار کنند :

  • لیزر کردن معمولا بین 20 الی 30 دقیقه زمان می برد (بدون زمان بی حسی) و از این رو یک عمل سرپایی به حساب می آید.
  • با استفاده از بی حسی موضعی,بیمار هیچ دردی احساس نمی کند و از طرفی دیگر به دلیل منفذ بسیار کوچک لیزر,خونریزی نزدیک به صفر خواهد بود.
  • احتمال اشتباه پزشک یا انتقال عفونت در روش لیزر وجود ندارد و می توانید با خیالی راحت اقدام کنید.
  • دوره نقاهت بسیار کوتاه باعث شده که بسیاری از افراد شاغل این روش را انتخاب کنند.

مشاوره از آنورکتال

خدمات درمان بیماری های نشیمنگاهی نظیر:

از مهمترین خدمات ما در کلینیک آنورکتال می باشد.

بدون نگرانی و ترس همین حالا با ما تماس بگیرید.

هدف اصلی ما درمان قطعی بیماری های آنورکتال و رضایت کامل بیمار میباشد.

کادر درمان و تجهیزات ما، همواره برای رفاه حال شما عزیزان، در بهترین حالت آماده خدمت رسانی هستند.

دریافت وقت مشاوره یا وقت ویزیت:

خط یک : 02188779148

خط دو : 02188856972

تماس بر خط : 09120225954

متخصصان ما در کمترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سایت در حال بارگزاری است…

  • آدرس : میدان ونک,ساختمان بانک دی,پلاک 78,طبقه 3
  • تلفن : 021887791480218885697209120225954
  • info@clinicanorectal.com : ایمیل
  • ساعت مراجعه حضوری : 15 الی 20 شب