درمان بیماری های آنورکتال

درمان گیاهی بیرون زدگی بواسیر

درمان گیاهی بیرون زدگی بواسیر

درمان گیاهی بیرون زدگی بواسیر از آن دسته از علائمی می باشد که تنها مختص به بواسیر داخلی بوده و از بین بردن آن با روش های مختلف ممکن است و نیازی به نگرانی ندارد،در روزهای ابتدایی که هنوز بیماری شدت زیادی پیدا نکرده و تنها رگ های اطراف مقعد دچار تورم شده اند,معمولا خبری از این مشکل نیست و به مرور زمان که جلوتر می روید شدت خونریزی و بافت اضافه بیرون زده افزایش پیدا می کند و به جایی می رسد که دیگه نمی توانید کارهای روزمره خودتان را به خوبی انجام دهید.

پیشنهاد می کنیم که اگر به تازگی متوجه بیرون زدگی شده اید، همین حالا با یک پزشک مشورت کنید که سریعا درمان آغاز شود.

ما هم در این مقاله قصد داریم تا روش های درمان گیاهی بیرون زدگی بواسیر را بررسی کنیم و ببینیم که آیا چنین چیزی امکان دارد یا خیر.

بسیاری از افراد حتی نمی دانند که بیرون زدگی بواسیر چه تفاوتی با سایر بیماری ها از جمله پرولاپس رکتوم دارد و از این رو ممکن است از روش های اشتباه اقدام به درمان کنند.

به همین خاطر ما همیشه می گوییم که حداقل یک جلسه به پزشک متخصص مراجعه کنید تا شدت و نوع بیماری شما را تشخیص داده و بر اساس آن چندین روش درمانی به شما پیشنهاد دهد.

نکته دیگری که باید بدانید این است که اغلب موارد منظور ما از بیرون زدگی این است که یک بافت اضافه از ناحیه مقعدی به بیرون راه پیدا می کند که معمولا کمی خونریزی داشته و می تواند باعث درد هم شود.

معرفی بواسیر داخلی و انواع آن

بواسیر خود انواع مختلفی دارد که عبارتند از :

داخلی و خارجی

این دو تنها نوع داخلی می باشد که با افتادگی بافت همراه است , از طرفی دیگر معمولا در هنگام ابتلا به بواسیر داخلی فرد هیچگونه دردی احساس نمی کند و تنها خونریزی است که به شکل قطره ای (در روزهای ابتدایی بسیار اندک و اغلب بر روی مدفوع قابل مشاهده میباشد) باعث آزار می شود.

اما اگر متوجه شدید که درد و خونریزی را همزمان دارید باید سریعا با یک پزشک مشورت داشته باشید!

چرا که ممکن است دچار عفونت شده باشید یا دو بیماری به شکل همزمان در بدنتان وجود داشته باشد.

برخی از افراد تصور می کنند که درمان بواسیر داخلی با کمک روش های سنتی یا استفاده از پمادها کارساز نیست و نمی توانند کاری برایش انجام دهند اما باید بدانید که اگر بیماری در حالت پایه خود قرار داشته باشد,با رعایت یک سری کارها در مدت چند روز قطعا نتایج مثتی خواهید دید.

نکته مهم فقط باید متوجه مرحله و شدت بیماری خود باشید :

  • در اولین مراحل بیماری معمولا خونریزی اندکی دیده خواهد شد که آن هم تنها در هنگام دفع یا ایجاد فشار است که کمتر کسی متوجه وجود مشکل در بدن خود خواهد شد اما اگر در این حالت هستید بهتر است در ابتدا از روش های خانگی کمک بگیرید که مدت کوتاهی تاثیر خودشان را خواهند گذاشت,اما در برخی از افراد این موارد (روش های خانگی) کمکی نمی کنند و می بایست لیزر انجام دهند که در ادامه با نحوه لیزر آشنا خواهید شد.
  • کمی که بیشتر پیش بروید,مقدار خونریزی افزایش پیدا کرده و از آن طرف رگ های متورم باعث ایجاد بافت زائدی می شوند که و همینطور شدتش بیشتر خواهد شد,نکته ای در این رابطه باید بگوییم این است که به مرور زمان میزان اثر روش های سنتی کمتر خواهد شد و در این حالت هم بیشتر به عنوان کنترل کننده و تسکین دهنده کاربرد دارند.بافت دارای افتادگی خود به خود بعد از چند دقیقه به داخل مقعد باز خواهد گشت و نیازی به نگرانی نمی باشد!
  • مرحله سوم دیگر شدید به حساب می آید و نباید آن را پشت گوش بیندازید! در این حالت مقدار خونریزی به حد نسبتا بالایی خواهد رسید و از طرفی دیگر بافت دارای افتادگی را می بایست خودتان با دست به داخل باز گردانید که این کار در ابتدا ممکن است خونریزی شما را افزایش دهد,روش های سنتی معمولا در مرحله سوم کارساز نیستند و لیزر پیشنهاد می شوند که بیماری آرام بگیرد.
  • در آخرین حالت دیگر خبری از داخل رفتن بافت اضافه نیست حتی با زور! پیشنهاد ما این است که سریعا برای لیزر وقت بگیرید که بقیه روش ها تنها باعث وقت تلفکردن و ایجاد مشکلات جدیدتر خواهند شد و حتی ممکن است محل بیماری دچار عفونت شدید شود که دردسر ساز خواهد بود.

روش های درمان گیاهی بیرون زدگی بواسیر

برای درمان گیاهی بیرون زدگی بواسیر شما می توانید از مواد مختلفی از جمله مواد خوراکی یا پمادها استفاده کنید.

این موارد کاملا بستگی به شرایط شما و نظر پزشک دارد.

پیشنهاد ما این است که همزمان با مصرف این موارد توجه زیادی به فعالیت روزانه و رژیم غذایی خودتان داشته باشید که ترکیبشان می تواند معجزه کند.

بهترین کارهایی که می توانید در طول روز انجام دهید عبارتند از :

  • تا حد امکان آب بنوشید که این کار از ابتلا به یبوست و سایر بیماری های گوارشی تا حد زیادی جلوگیری می کند و برای کار کردن ماهیچه ها و ارگان های بدن,آب به مقدار کافی نیاز است و نباید چشم پوشی کنید.
  • در طول روز حداقل 20 الی 30 دقیقه ورزش سبک انجام دهید که این کار برای به گردش انداختن خون در نواحی تحتانی بدن بسیار مفید است.
  • کسانی که برای ساعت ها یکجا نشسته اند هم باید روزانه این کار را انجام دهند که بواسیر عود نکند و فشار بر رگ ها زیاد نباشد.
  • همچنین برعکس این قضیه هم وجود دارد که آرایشگرها متاسفانه بیشتر از سایر شغل ها می بایست سرپا بمانند و پیشنهاد ما این است که بعد از هر 1 ساعت و 30 دقیقه ایستادن 5 دقیقه بشینید!
  • متاسفانه در جوامع امروزی میزان مصرف سبزیجات و میوه تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و اغلب افراد به ویژه جوانترها غذاهای حاظری و کنسروی استفاده می کنند که در دراز مدت اثرشتان را خواهند دید.
  • مشکل تنها یبوست یا بیماری های مقعدی نیست و حتی ممکن است دچار بیماری های قلبی و عروقی شوند که درمان آنها کار بسیار سخت و هزینه بری خواهد بود.
  • خانم های باردار باید بیشتر از سایر افراد مراقب خودشان باشند,چرا که به شکل عادی فشار درون شکمی زیادی دارند که همین یعنی متورم شدن رگ های ناحیه تحتانی بدن و از این رو نباید کارهای سنگین انجام دهند یا استرس داشته باشند.

غذا و داروهای مفید برای بواسیر

یک سری از غذاهای خاص یا داروها هستند که می توانند کمک زیادی به درمان بیماری بواسیر داشنه باشند و از این رو بهتر است یکی از آنها را انتخاب کرده و زیر نظر پزشک متخصص مصرف کنید.

البته باید بدانید که ممکن است با تمام این کارها,همچنان بیماری در بدن باقی بماند و در این حالت می بایست به سراغ لیزر یا جراحی سنتی بروید.

روغن زیتون

روغن زیتون یک ملین طبیعی بسیار قوی به حساب می آید که می تواند از به وجود آمدن بیماری بواسیر جلوگیری کند تا فشار بیشتری به رگ های مقعدی وارد نشود.

شما می توانید از روغن زیتون به عنوان ماده اصلی استفاده کنید یا در سالاد و سایر غذاها به شکل روزانه دو قاشق مصرف داشته باشید.

میوه های ریز قرمز

زغال اخته و آلو و به طور کلی میوه های ریز قرمز ، می توانند کمک زیادی به درست عمل کردن دستگاه گوارش بکنند و معمولا پزشکان برای قبل و بعد از عمل به بیماران پیشنهاد می کنند.

آلوئه ورا

یکی از بهترین مواد و پمادهایی که می توانید استفاده کنید,الوئه ورا می باشد که در فروشگاه های مختلف و عطاری ها به وفور یافت می شود.برای این کار کافیست ژل آن را با کمک یک چاقو برداشته و برای مدت 10 الی 15 دقیقه بر روی ناحیه ملتهب قرار دهید این کار را حداقل دو بار در طول روز انجام دهید.

مشاوره از آنورکتال

خدمات درمان بیماری های نشیمنگاهی نظیر:

از مهمترین خدمات ما در کلینیک آنورکتال می باشد.

بدون نگرانی و ترس همین حالا با ما تماس بگیرید.

هدف اصلی ما درمان قطعی بیماری های آنورکتال و رضایت کامل بیمار میباشد.

کادر درمان و تجهیزات ما، همواره برای رفاه حال شما عزیزان، در بهترین حالت آماده خدمت رسانی هستند.

دریافت وقت مشاوره یا وقت ویزیت:

خط یک : 02188779148

خط دو : 02188856972

تماس بر خط : 09120225954

متخصصان ما در کمترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. حمیرا می گوید

    سلام من هیچ وقت یبوست نداشتم ولی از ده سال پیش که باردار بودم همورویید گرفتم …فقط یه تیکه گوشت اضافه آویزون هست که درد و خونریزی هم نداره چند سال پیش دکتر رفتم گفت نیاز به عمل نداره خیلی کمه …ولی الان بیشتر شده و میشینم روش بیشتر حس میشه و گاهی که زیاد میشینم درد میگیره …آیا باید عمل کنم ؟؟؟هزینه عمل با لیزر چند میشه ؟؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سایت در حال بارگزاری است…

  • آدرس : میدان ونک,ساختمان بانک دی,پلاک 78,طبقه 3
  • تلفن : 021887791480218885697209120225954
  • info@clinicanorectal.com : ایمیل
  • ساعت مراجعه حضوری : 15 الی 20 شب