درمان بیماری های آنورکتال

درمان فیشر آنال

درمان فیشر آنال

بیماری فیشر که بسیاری از ما آن را با نام شقاق می شناسیم,یکی از انواع نشیمنگاهی می باشد که اگر فرد اقدام به درمان آن کند می تواند مشکلات زیادی به وجود بیاورد.خوشبختانه برای درمان فیشر آنال یا همان مقعدی,کار بسیار راحت بوده و با آمدن تجهیزا تلیزری دیگر این کار حدود 20 الی 30 دقیقه انجام خواهد شد و نیازی به نگرانی نیست.البته اگر وضعیت بیماری در حالت ضعیف بوده و تازه به وجود آمده است,می توان از روش های درمان خانگی استفاده کرد که تا حد زیادی می توانند شرایط را کنترل کنند.البته باز همه چیز بستگی به شما دارد و بهتر است قبل از شروع سیکل درمان,با یک پزشک متخصص صحبت داشته باشید!

یکی از مواردی که باید بدانید این است که بیماری شقاق مقعدی یا فیشر آنال معمولا با درد و خونریزی به نسبت زیادی همراه بوده و مقدار آنها می تواند به مرور زمان بیشتر و بیشتر شده تا به جایی برسد که دیگر قابل تحمل نبوده و فرد از انجام کارهای روزمره خود عاجز می شود.دلیل این درد هم وجود یک یا چندین زخم در ناحیه بسیار حساس اطراف سوراخ مقعد است و احتمال این وجود دارد که عفونت از این طریق وارد بدن شده و آن محل را درگیر کند.شاید برایتان این سوال به وجود آمده است که اصلا شقاق به چه علت به وجود می آید؟

چرا به فیشر آنال مبتلا می شویم؟

این سوال را تقریبا تمام بیماران از ما می پرسند و جوابش هم بسیار ساده است؟ چرا که یک سری دلایل خاصی هستند که همیشه در ایجاد این بیماری دخیل بوده و اگر افراد بتوانند این موارد را رعایت کنند,احتمال ابتلا تا 90% کاهیش پیدا می کند.به هر حال اصلی ترین عوامل عبارتند از :

  • بیماری های گوارشی از جمله یبوست و اسهال در کوتاه مدت می توانند باعث ایجاد شقاق شوند.زمانی که یبوست به وجود می آید,مدفوع سفت و برنده شده و در هنگام خروج ممکن است باعث ایجاد خراش یا زخم شود و به همین خاطر است که می گوییم نباید فشار بیاورید و کمی آب و فیبرهای گیاهی خورده و بعد از چند ساعت وضعیت بهتر خواهد شد.متاسفانه این بیماری ها را کسی جدی نمی گیرد و همین موضوع باعث افزایش چشم گیر بیماری های مقعدی شده است.
  • انجام نرمش های سبک در طول روز آن هم به مدت 30 دقیقه می تواند کمک زیادی به درست عمل کردن عضلات و همچنین گردش خون کند.
  • سعی کنید بعد از 2 ساعت نشستن,حداقل به مدت 10 دقیقه راه بروید که اکسیژن به خوبی به نواحی پایینی بدن برسد و رگ های دچار فشار بیش از اندازه نشوند.برعکس این مورد هم هست و به طور کل پیشنهاد می شود برای بیش از 2 ساعت در یک حالت قرار نگیرید که مشکلات زیادی برایتان به وجود خواهد آمد.
  • مصرف به اندازه آب در طول روز کمک زیادی به عملکرد درست دستگاه های مختلف بدن به ویژه گوارش می کند و این یعنی عدم ایجاد یبوست! حتما باید در روزهای گرم سال مقدار مصرفی آب حداقل 9 لیوان کامل برای افراد بالغ باشد,در غیر این صورت حتی احتمال آسیب به عضله هم وجود دارد.
  • در آخر هم می رویم به سراغ سبزیجات و میوه ها که سرشار از فیبرهای گیاهی هستند و این مواد مغذی برای دستگاه گوارش لازم می باشند.پیشنهاد ما این است که حداقل 3 وعده در طول هفته مصرف کنید که مشکلی برایتان به وجود نیاید.

روش های درمان فیشر آنال

برای درمان بیماری شقاق به طور کلی سه روش مختلف وجود دارد که هر کدام از آنها یک سری مزایا دارند.البته در حال حاظر بهترین موردی که می توانیم به شما پیشنهاد کنیم,لیزر است که تکنولوژی آن چند سالی است وارد شده و توانسته در این مدت بسیار کوتاه,بیش از 90% بیماران را به سمت خود جذب کند.

درمان فیشر با لیزر

در لیزر درمانی دیگر خبری از زخم های بزرگ جراحی و خونریزی نمی باشد و تمام کارها با کمک لیزر انجام خواهد شد.یکی از اصلی ترین مزیت های این روش این است که حدود 20 الی 30 دقیقه طول خواهد کشید و فقط باید چند دقیقه منتظر بمانید که بی حسی به طور کامل اثر کند.همچنین دوره نقاهت بسیار کوتاه 1 – 2 روزه باعث شده که افراد شاغل و کسانی که زمان برایشان ارز دارد,به این روش روی بیاورند.نکته دیگری که باید به آن اشاره داشته باشیم این است که این کار بدون درد بوده و بیمار در طول عمل هیچ چیز احساس نخواهد کرد.

متاسفانه برخی از پزشکان عزیز برای رقابت با لیزر,اقدام به خراب کردن آن با جملاتی مانند “بر روی حالت شدید اثر ندارد” یا “بیماری بعد از مدتی باز خواهد گشت” می کنند که این حرف ها به طور اشتباه بوده و تا به امروز چنین موردی در آنورکتال به وجود نیامده است.لیزر دقیقا مانند جراحی سنتی عمل می کند با این تفاوت که اندازه زخم بسیار کمتر بوده و خونریزی و درد هم ندارد! اما در جراحی سنتی قضیه به طول کامل متفاوت است.

درمان با جراحی سنتی

در مرحله بعدی می توانید بروید سراغ جراحی سنتی که البته یک سری معایبی دارد (هزینه جراحی سنتی به نسبت کمتر است).برای مثال در این روش جراحی حدود 1 الی 2 ساعت طول خواهد کشید و محل زخم بسیار بزرگ بوده و این یعنی درد و خونریزی زیاد.همچنین به دلیل دخالت تجهیزات مختلف,احتمال انتقال عفونت وجود دارد و حتی ممکن است بر اثر یک اشتباه پزشک,عضله اسفنکتر داخلی بیمار آسیب دیده و دچار بی اختیاری مدفوع شود.اما اصلی ترین نکته این است که دوره نقاهت در جراحی سنتی بین 1 هفته الی 1 ماه می باشد که اصلا مناسب افراد شاغل نبوده و همین مورد است که طرفداران این روش را به یک دهم رسانده!

نوشته‌های مرتبط

درمان با روش های خانگی

در آخر هم می رسیم به روش های خانگی که بیشتر برای کنترل بیماری به کار می روند و معمولا پزشکان بعد یا قبل از عمل این موارد را پیشنهاد می کنند.متاسفانه برخی از افراد سعی دارند که حالت شدید بیماری را با کمک مواد غذایی یا پمادهای مختلف از بین ببرند که این کار غیر ممکن بوده و تنها باعث وقت تلفی می شود.اگر شما هم قصد انجام چنین کاری را دارید,بهتر است همین حالا با کارشناسان آنورکتال تماس گرفته تا به شکل کاملا رایگان مشاوره دریافت کنید.

مشاوره از آنورکتال

خدمات درمان بیماری های نشیمنگاهی نظیر:

از مهمترین خدمات ما در کلینیک آنورکتال می باشد.

بدون نگرانی و ترس همین حالا با ما تماس بگیرید.

هدف اصلی ما درمان قطعی بیماری های آنورکتال و رضایت کامل بیمار میباشد.

کادر درمان و تجهیزات ما، همواره برای رفاه حال شما عزیزان، در بهترین حالت آماده خدمت رسانی هستند.

دریافت وقت مشاوره یا وقت ویزیت:

خط یک : 02188779148

خط دو : 02188856972

تماس بر خط : 09120225954

متخصصان ما در کمترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سایت در حال بارگزاری است…

  • آدرس : میدان ونک,ساختمان بانک دی,پلاک 78,طبقه 3
  • تلفن : 021887791480218885697209120225954
  • info@clinicanorectal.com : ایمیل
  • ساعت مراجعه حضوری : 15 الی 20 شب