درمان بیماری های آنورکتال

درمان بواسیر با وازلین چگونه است؟

درمان بواسیر با وازلین چگونه است؟

وازلین یکی از مواد آرایشی – بهداشتی است که استفاده زیادی در این سالها داشته و از آن به عنوان یک محصول مراقبت از پوست یاد می شود.

اما باید بدانید که وازلین کاربردهای زیادی دارد و تقریبا تمام برندهای تولید کننده لوازم بهداشتی در یکی از محصولات خود از این ماده کمک می گیرند.

اما ما در این مقاله می خواهیم روش درمان بواسیر با وازلین را بررسی کنیم و ببینیم که آیا چنین چیزی امکان دارد و افراد می توانند در مدت چند به طور کامل بیماری را از بین ببرند یا خیر؟

البته در نظر داشته باشید که اگر بیماری شما در حالت حاد خود قرار دارد، بهتر است همین حالا با آنورکتال تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند یا از خدمات لیزر بواسیر استفاده کنید.

وازلین چه نوع ماده ای است؟

خب قبل از اینکه بخواهیم روش استفاده از این ماده برای درمان بواسیر را بگوییم، می بایست کمی با خود وازلین و بیماری بواسیر آشنا شوید.

در نظر داشته باشید که وازلین نام یک شرکت در بریتانیا است که این ماده را تولید می کند و اگر بخواهیم به شکل علمی نام ببریم باید بگوییم ژل پترولیوم که در سال 1982 توسط آنها معرفی شد.

آنها توانستند در مدت بسیار کوتاهی به فروش بالا دست پیدا کنند و دلیل اصلی هم خواص معجزه آسا و قیمت مناسبش است که باعث شده بسیاری از رقبا به این ماده روی بیاورند.

پیدایش وازلین بر می گردد به سال 1859 که یک مهندس جوان 22 ساله که در یک سکهوی نفتی کار می کرد، متوجه وجود یک ماده ژله ای شد که با نفوذ به دستگاه های مختلف عملکرد آنها را دچار اختلال می کرد.

نکته این بود که کارگران چاه نفتی از این ژل به خود می مالیدند تا زخم ها و آسیب های آنها سریع تر بهبود پیدا کنند و همین باعث شد که مهندس رابرت چیزبرو تحقیقات خود را بر رویش آغاز کند.

در آن زمان وازلین بر عکس کند و کاش های معدنی به وجود میامد و هنوز فرمول خاصی وجود نداشت، اما چیزبرو کمی از آن را به یکی از آزمایشگاه ها برد و توانست فرمولی برای ساختش ایجاد و وازلین را به وجود بیاورد.

درمان بواسیر با وازلین

بسیاری از افراد از وازلین برای از بین بردن زخم و التهاب بواسیر استفاده می کنند که کارساز هم بوده و مشکلی ندارد.

اما باید بدانید که این ماده برای حالت شدید بیماری کاربرد ندارد و به هیچ عنوان نمی تواند ان را به طور کامل از بین ببرد.

پیشنهاد می کنیم روزی 3 بار و هر بار به مدت 20 دقیقه مقداری وازلین را بر روی پوست خود قرار دهید و سپس با آب شسته و با دستمال نرم خشک کنید.

معمولا تاثیر این کار بعد از 2 الی 3 روز مشخص خواهد شد!

معرفی بواسیر یا همان هموروئید

متاسفانه بسیاری از بیماران علاقه ای به آشنایی با بیماری خود ندارند و همین موضوع باعث می شود که ندانند چه کاری باید برای بهبود و درمانش انجام دهند.

هموروئید که در ایران با نام بواسیر شناخته می شود، از شایع ترین بیماری های مقعدی در دنیا به حساب می آید که دلیل اصلی به وجود آمدن آن، ایجاد فشار بیش از اندازه به وریدهای اطراف مقعد است که به مرور زمان تورم و قرمزی آنها بیشتر شده و به جایی می رسد که باعث بروز افتادگی بافت خواهد شد.

به همین خاطر باید سریعا برای درمانش اقدام کنید که مبادا در آینده دچار مشکل شوید!

منظور ما از فشار این است که نباید برای مدت طولانی یکجا بنشینید یا اینکه حرکات ورزشی سنگین را بدون مربی و رژیم غذایی مناسب انجام دهید.

این کارها می توانند در دراز مدت آسیب های زیادی به بدن شما بزنند که بواسیر یکی از آنهاست.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن دقت داشته باشید این است که خود بواسیر در دو نوع داخلی و خارجی ایجاد شده که هر کدام از این دو یک سری علائم مخصوص به خودشان را دارند.

بواسیر داخلی

بواسیر داخلی که در داخل ناحیه مقعدی تشکیل می شود، اغلب با خونریزی همراه بوده که این مقدار خون اغلب بر روی مدفوع قابل مشاهده بوده و به مرور زمان افزایش پیدا می کند و تا جایی می رسد که مشکلات جدی به ویژه برای افراد کم خون به وجود خواهد آورد.

از آن طرف می توان بگوییم که بیمار تقریبا دردی احساس نمی کند و اگر متوجه این مورد شدید، حتما باید به متخصص مراجعه کنید! چرا که ممکن است بیماری دیگری داشته باشید یا محل مورد نظر دچار عفونت شده باشد که در این صورت باید کارهای دیگری علاوه بر لیزر انجام دهید.

به هر حال هموروئید داخلی 4 مرحله دارد که پزشک با توجه به مرحله ای که بیماری شما در آن قرار دارد، یکی از روش های درمان را پیشنهاد می دهد.

هموروئید داخلی ضعیف : در اولین مرحله بیماری,معمولا فرد کمی خونریزی دارد که بسیاری از افراد حتی متوجه آن نمی شوند و بیماری به مرحله بعد می رسد.

اما اگر دیدید که این مشل به وجود آمده، می توانید از روش های درمان خانگی کمک بگیرید که در مدت چند روز اثر خواهند کرد و از طرفی دیگر کمک فراوانی به کنترل بیماری و جلوگیری از افزایش شدت آن می کنند.

هموروئید داخلی نیمه شدید : در این لحظه شما باید حتما با پزشک تماس بگیرید! چرا که احتمال انتقال عفونت تا حد زیادی بالا رفته است و بافت بیرون افتاده نمایان خواهد شد.

البته این بافت تنها در هنگام نشستن یا انجام یک سری فعالیت های سنگین دیده شده و بعد از مدتی به مکان اولیه خود باز خواهد گشت.

در نظر داشته باشید که خونریزی به راحتی قابل تشخیص بوده و برای کنترل آن می توانید مقدار فعالیت روزانه خودتان را کاهش و ایجاد فشار به ناحیه مورد نظر جلوگیری کنید.

هموروئید داخلی شدید : در مرحله سوم دیگر کار از روش های سنتی گذشته باید جراحی سنتی یا لیزر کنید تا بیماری به طور کامل از بین برود.

البته در این حالت بافت بیرون افتاده دیگر خودش به حالت اول باز نخواهد گشت و باید حتما به شکل دستی این کار را انحام دهید که در این بین ممکن است کمی مقدار خونریزی افزایش پیدا کند.

هموروئید داخلی خیلی شدید : مقدار بافت بیرون زده به بیشترین حد خود می رسد و به هیچ عنوان با دست یا روش های دیگر به داخل فرو نخواهد رفت.

این مرحله را می توانیم مرز بین عفونت شدید در نظر داشته باشید که اگر کاری برای بیماری انجام ندهید,ممکن است مشکلات جدی تری به سراغ شما بیایند.

البته اصلا جای نگرانی نیست,چرا که با لیزر بیماری در مدت 20 دقیقه به طور کامل از بین خواهد رفت.

بواسیر خارجی

درمان بواسیر خارجی با وازلین راحت تر است.

چرا که فرد دسترسی کافی به ناحیه مورد نظر را دارد و می تواند در مدت چند روز آن را تا حد زیادی کنترل کنتد.

اما باید بدانید که بواسیر خارجی هم دقیقا مانند نوع داخلی می تواند خطرناک باشد و تنها تفاوتش این است که دیگر خبری از خونریزی نیست و معمولا بیمار درد می کشد.

البته ناگفته نماند که به دلیل مجاورت زخم با فضای بیرونی، احتمال انتقال عفونت تا حد زیادی افزایش پیدا می کند و باید مراقب اجسام خارجی یا زیادی نشستن خود باشید.

مشاوره از آنورکتال

خدمات درمان بیماری های نشیمنگاهی نظیر:

از مهمترین خدمات ما در کلینیک آنورکتال می باشد.

بدون نگرانی و ترس همین حالا با ما تماس بگیرید.

هدف اصلی ما درمان قطعی بیماری های آنورکتال و رضایت کامل بیمار میباشد.

کادر درمان و تجهیزات ما، همواره برای رفاه حال شما عزیزان، در بهترین حالت آماده خدمت رسانی هستند.

درمان بواسیر با وازلین

عنوان مقاله ای بود که اینجا به آن پرداختیم

دریافت وقت مشاوره یا وقت ویزیت:

خط یک : 02188779148

خط دو : 02188856972

تماس بر خط : 09120225954

متخصصان ما در کمترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظرات
  1. تورنتینو می گوید

    سلام.میخوام بدونم که واقعا میشه بوسایر رو کامل از بین برد؟ راستش من خیلی از عمل اینا میترسم و اصلا نمیتونم انجام بدم حتی اگه بدونمهیچ دردی نداره..میشه کمک کنید ؟ احساس می کنم بعضی اوقات یه چیزی از مقعد میزنه بیرون

  2. حلیم می گوید

    سلام من حدود سه سال میشود یبوست گرفتم دیدم کمکم خون ریزی پیداکردم اولش زیاد درد نداشت اما حالا یه کمی غزا چیزی سفت بخورم دیگه دردم صد برابر میشود بسیار آبکی میخورم بازم مقعدم درد دارد دلیلش چیست عفونت کرده باشد ممنون میشم اگر پاسخ دهید

    1. ادمین می گوید

      سلام
      در این مورد باید توسط پزشک معاینه بشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سایت در حال بارگزاری است…

  • آدرس : میدان ونک,ساختمان بانک دی,پلاک 78,طبقه 3
  • تلفن : 021887791480218885697209120225954
  • info@clinicanorectal.com : ایمیل
  • ساعت مراجعه حضوری : 15 الی 20 شب